Isnin, 27 April 2009

pesta oh pesta...

"pesta oh pesta...
seringkali kita terdengar orang ramai menyebut tentang ini...
pada aku pesta ini membawa banyak erti...
ada pesta yang menunjukkan unsur ilmiah...
tak kurang juga pesta yang menunjukkan ke arah hiburan atau lebih mudah lagi dekat kepada perkara mungkar...
pada aku apa yang dikatakan sebagai pesta itu bergantung kepada individu itu...
andai pandai memilih pesta banyak lah manfaat yg diperoleh...
andai salah memilih tanggung la sendiri...
so tepuk dada tanya lah akal dan iman..."

emmm....sebenarnye nak citer je...
mgu lepas aku berkesempatan berkunjung ke pesta buku...
alahai...pesta buku yang berlangsung hampir seminggu di PWTC...
hmmm....tp ape yang aku lihat pesta ni memang kurang penggemar nya..
rata-rata pengunjung yang datang terdiri dari pelajar dan golongan profesional.
susah btol nk jumpa remaja2 biasa ni...
almaklum lah dalam pesta buku ni mane ade banyak hiburan sangat..
yang ada pun lambakan buku yang mmg xbrape digemari...
dr pemerhatian aku tapak pameran yg punya banyak pengunjung rata-rata yang berlatarkan bacaan ringan...
contohnya karangkraf, utusan, MOY dll yg mana kebanyakannya menerbitkan majalah2 atau buku bacaan ringan menjadi tumpuan pengunjung...
pameran spt DBP dan buku2 yang berunsurkan sejarah atau yang di anggap bacaan berat begitu lengang dr kunjungan pengunjung...
namun begitu sku begitu berbangga kerana pameran bagi syarikat penerbitan kegemaranku iaitu AL-HIDAYAH begitu diminati ramai...
alhamdulillah...
pendek kata ade bermacam2 ragam manusia di pesta ini...aku sendiri banyak juga berhabis ms pesta buku ni...
xpe la dr beli benda yang bukan2 ade baiknye aku habiskan dengan membeli buku...
tp pd kadar yg berpatutan je la....
emmmm... banyak juga aku membebel dlm post kali ni...
mgkn lain kali aku akn selitkan bbrp gmbar yg sempat aku ambil sepanjang pesta buku ni....
dan juga ctr ringkas berkaitan buku2 yg aku beli ms pesta buku ni...
sampai jumpa lg...
daaaaa....

0 comments: