Jumaat, 26 April 2013

setahun berlalu dan kini kembali

Assalamualaikum sahabat sekalian... 
Alhamdulillah setelah sekian lama tidak memunculkan diri...hik..hik..ade la kira-kira setahun lebih...kini saye kembali untuk berkongsi dengan kalian semua kisah2 yang terjadi dalam hidupku... sepanjang setahun menyepikan diri terlalu banyak kisah suka duka bahagia dan seribu satu rasa yang telah berlaku...syukur kerana itu semua membuatkan diri ku lebih matang... 
Hehe...kwn2..tanggal 26 MEI 2012 bersamaan 5 REJAB 1433 hirjiah aku engan rasminya telah bergelar isteri kepada suamiku tersayang..ehem2...cukup lah sekadar anda semua ketahui sang empunya badan bernama firdaus...nama syurga sebahagia sepanjang bersamanya...Allahamdulillah berkat restu kedua keluarga kami disatukan dalam majlis yang sangat meriah tapi sederhana...hurrmmm...macam2 cerita untuk ku lakarkan sepanjang persiapan perkahwinanku...itu akn ku ceritakan dlm entri akan datang ye...harap2 teman2 sekalian sudi menanti kisah ku yang biasa2 sahaja tu... ;) 
Sepertimana pasangan yang sudah berkahwin,aku juga sangat menantikan kedatangan cahaya mata sebagai lambang kasih kami..Alhamdulillah selepas 5 bulan kami diberikan tempoh bulan madu,(hehehe) Allah hadiahkan kami berita yang sangat membahagiakan...ape yang terjadi selepas itu...haaa...itu juga akan ku ceritakan di entri akn dtg...sabar ye... 
haa...lg 1 cerita...yg ni aku akan cerita habis...cian korang nak kene tggu byk sgt episod kan...kang lari pulak korang ek kerana byk sgt episod yg kene "to be continue"... ni dier cerita nya...bermula dari 13 Februari 2013 aku telah itugaskan untuk menjadi Guru Dalam Latihan di Sekolah Kebangsaan Seri Bahagia untuk aku jalani latihan perguruan berasaskan sekolah (LPBS) haha...ye ke??aku pn da hilang ingatan tntg tu skjp..janji ade bunyi jadilah kan..haaa...mcm2 yang aku wt...jd jurulatih pasukan nasyid skolah n alhamdulillah menang tempat ketiga...cume thn ni je xde rzki... tahun pertama berpuasa an beraya sebagai seorang isteri kepada en. firdaus adalah mencabar...haha...bkn pe kami ni leh la dikategorikan sebagai pasangan jarak jauh...aku keje kt kg n enchek suami di bangi..tiap hjg mggu kami bergilir..klu x aku blk bangi maka suami aku akn pulang ke kampung ni mengadap isteri kesayangannya ini...Alhamdulillah Allah sentiasa pelihara perjalanan kami berdua dan aku berdoa moga Allah sentiasa pelihara kami... 
Puasa pertama setelah hampir lima tahun di perantauan..sahur ikut suka n dan...tahun 2012 puasa sronok sbb mak ade disisi...dan bila giliran blk bangi lg bahagia sbb dpt meladeni suami...puasa pertama kan tp msh jg rs ade kekurangan...moga puasa tahun apat perbaiki lg..hope so dpt terawih penuh thn ni...double meaning tu...moga2 Allah perkenan... hmmm...raya pertama tanpa dapat kucup tangan mak ngn bapak mmg wt aku rs lain tp nk wt cmne...bergilir kan...xpe la..asal dapat jugak beraya ngn family drpd xdpt lgsg...
Dan diceritakan tahun pertama perkahwinan kami jadual kehidupan agak la berlaku tunggang terbalik..kah..kah..bkn pe agk jenuh nk atur schedule kehidupan kami tp xpe berdikit2 kan...nak plak bermula 21hb Januari 2013 aku mula praktikum...lagi la kelam kabut, tunggang langgang dan sebagainya...tp alhamdulillah sangat kerna Allah kurniakn suami yang sangat memahami dan menyokong slalu ape yang aku wt...thanks sayang... 
And now i'm officially free dr praktikum...happy sangat2 sbb da xde pening2 nk pk psl RPH yg berjela,folio yang tebal semacam(baling rimau mau pengsan rimau tu)...ahahaha...syukur sangat aku ditempatkan di SKSB...warga sekolah yang sgt supportive,budaya bantu membantu dll...syukur sgt...terima kasih sangat2 pd warga SKSB ats kerjasama kalian...Allah shj yg mampu membalas...pepn kptsn praktikum aku trime krna wlu aku taw aku bkn wt yang terbaik tp aku da wt ape yg aku mampu...sehabis mungkin aku wt... Sekarang cume tggu exam shja...huhu...moga habit tdo dlm exam xkn jd lg...haha..wlu aku taw tu je la terapi yg aku leh wt bile blur nk jwb exam...bgn je r tdo dlm examhall after having a minutes sleep wt aku ada idea tuk jawab exam..haha...rasa ms tdo tu segala jawapan dr soklan kuar kt dpn mata...bgn je tdo trus pegang pen n jawab soklan smp ke sudah...xtaw la..da mmg habit dr skolah rendah..psl tu skrg klu de ank murid aku tdo dlm kelas aku xsmp hati nk kejut...sbb cikgu dier pn same...ahahaha... ok la ye kengkawan...da banyak bebeno aku membebel ni..kang bosan lak korang baca entri yang xbrape nk tersusun ni...hope korg xboring bace..jpa d entri akn dtg... wassalam....


~trust Allah in everything~
~love Allah first n Allah will give ur loved~

1 comments:

Nadyahoney berkata...

hai hajar..selamat kembali ke dunia blogging..