Isnin, 19 Januari 2009

iLMu itu...

Ya ALLAH
Dengan kebesaran NabiMU
Ajarkanlah aku ilmu yang seni-seni.
Tuhan...,
Fahamkanlah aku ilmu-ilmu yang tersirat
Untuk dapat disuratkan
Anugerahkanlah aku sedikit ilmu-ilmu rahsia
Yang terkandung didalam ilmu
Hati adalah makhluk MUYang banyak mengandungi rahsia
Hati manusia adalah penentu
Apakah seseorang itu kesyurga atau keneraka
Ilmu hati sangat tersembunyi
Darinyalah lahir ilmu hikmahIlmu hikmah
sedikit sekali manusia yang tahu
Sekalipun para ulamanya
Kecuali mereka yang hatinyaterlalu bersih dan murni
Ilmu inilah yang ENGKAU maksudkan dalam Al-Quran
Pertama : Takutilah ALLAH,nescaya ALLAH akan ajarkan kamu
Kedua : Siapa yang diberi ilmu hikmah,
sesungguhnya ia diberi sesuatu yang banyak.
Tuhan!
Ilmu itu sangat aku perlukan
Untuk membaiki diriku dan ahli keluargaku
Terutama dizaman yang penuh fitnah ini.
Tuhan!
Aku sungguh mengharapkan ilmu ini
Ajarkan sedikit padaku
Agar aku mampu memimpin diriku dan keluargaku
Ya ALLAH !
Istajib doa ana...

0 comments: