Isnin, 19 Januari 2009

Jika......




Ya Allah,jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin,jika aku jatuh cinta jagalah cintaku padanya
agar tidak melebihi cintaku pada-Mu

Ya Allah,jika aku jatuh cinta
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya bertaut pada-Mu
agar tidak terjatuh aku
dalam jurang cinta yang batil

Ya Rabbana,jika aku jatuh cinta
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling dari hati-Mu

Ya Rabbul izzati,jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu

Ya Allah,jika aku rindu
jagalah rinduku padanya
agar tidak lalai aku
merindui syurga-Mu
Ya Allah,jika aku menikmati cinta kekasihmu
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu

Ya Allah,jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
jangan biarkan aku tertati dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kpd-Mu

Ya Allah,jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan
rindu abadi hanya kepada-Mu

Ya Allah,Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini
telah berhimpun dalam cinta pada-Mu
telah berjumpa pada taat pada-Mu
telah bersatu dalam dakwah pada-Mu
telah berpadu pada membela syariat-Mu
Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya
kekalkanlah cintanya, tunjukilah jalan-jalannya penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu
yang tiada pernah pudar
lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan
keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal
di jalan-Mu….
Amin Ya Robbal ‘Alamin….

0 comments: