Selasa, 25 Ogos 2009

ramadhan ke-4...

salam sume...
ari ni agk memenatkan bg diriku...
almklum la kelas dr pg bw plak smp ke ptg...
mklm la nk exam ni msg2 la lctrr nk bg hint 4 exam nnt...

emmm....nk kgsi ckit la..petikan dr en. isma addi ms klas entrepreneurship td...
wlu pn psl networking tp aku adaptasi ckit dlm khdpn kte seharian...

ni ayat dier

"2 be a succesful entrepreneurs we should in a win win position...
means if we want 2 closed war situation, its better joined each other"

cm2 la lbh kureng pe yg dier ckp...

lalu aku related kn dgn kehidupan skrg lbh2 lg bangsa melayu ni...
xkire la dlm bisnes ke dlm ape jua la...klu da dengki 2 xyah ctr...
ade je yg xkene...pas2 mule la usaha bkn nk naikkn reputasi diri tp usaha nk jatuhkan org...
da 2 klu msg2 nk jatuh menjatuh kemane la kesatuan orang melayu yang aku tafsirkan lebih berdasarkan Perlembagaan Persekutuan sebagai orang Islam...
klu da org islam slg pecah belah mane nk dtg keamanan...org lain msg2 tgk + ketawa tgk umat kte ni...
so pe kate dari sekarang ni kte praktik pe yg en. Isma sarankan nih...
utk kte sama2 maju kene la de kerjasama yg kuat antara kte sndiri...
slg bantu membantu untuk tgkt kn prestasi dan kemajuan diri mahupun bangsa...
kt cni la dikatakan "win win situation" tu...sama2 senang dan sama2 puas hati sbb msg2 terlibat...

dan lagi satu berkaitan networking yang aku bljr siang td...aku sokong sgt2 ape yang en.isma sntuh siang td...
bermula dr wk2 blaja ni or dr skrg ni la kte kene ade hbgn yg baik dengan semua org...
aku sendri da rs sume ni...
alhamdulillah sbb aku ade networking yang baik ngan org2 yang aku knl sblm smbg blaja ni..
so ble de pape mslh atau ade peluang utk krss atau projek scr aku leh tau dr knln2 yg aku ade ni...kte bkn la TUHAN kn...tau sume benda...kte ni manusia biasa....byk sgt kekurangan...mgkn kte leh bangga kte tahu sume bende hanya dengan hujung jari ( means jrgn i'net la kn ) ..tp xsume kte tau dr c2 kn...
xkn la hal msjd kt kg bocor pn nk msuk i'net kn....so dr knln2 @ networking yg kte ade ni la kte tau byk mklmt....xrugi kn....
so jadi la manusia yang sentiasa tersenyum dan mudah didekati orang....InsyaAllah byk manfaatnye di kemudian hari....

mgkn de yg xsuke ngn statement aku ni tp terpulang la...2 pndgn aku...

ok,,,smgt tul aku blaja e'neurs ari ni...hehehe...psl pose ari aku x DAN nk msk...so beli je la kt cafe blkg...redha je mkn sup sdh...huhu...alhamdulillah kyg gak...

syukur Ya Allah beri ku kesempatan menikmati ramadhan ke-4 ini...

0 comments: