Sabtu, 22 Ogos 2009

ramadhan ya ramadhan

ahlan wasahlan ya ramadhan...

alhamdulillah smlm bermulanya ramadhan yang dinanti...syukur kerana Allah memperkenankan doaku utk bertemu lg dgn ramadhan...

hmmm...nak dikira2 hmpr sebulan lbh aku tak berkunjung ke diari maya ku ini...alahai...rindu nye utk mencoret kan kisah2 hidupku disini...almaklum la sibuk dengan kuliah, assgmnt dll... kdg terkejar2 jg nk bertemu KEKASIH hati...mujur Allah beri kemudahan utk pertemuan itu...

bercerita tentang ramadhan InsyaAlah aku akn cuba mencatat di dalam diari maya ku ini setiap hari..almaklum la berpuasa di perantauan pasti byk cerita...huhu...mcm jauh sgt je...

emmm...berbalik pada cerita smlm...puasa pertama di rantauan mmg menyentuh hati...di kala ni la tringat juadah yang mak masak, kemeriahan berbuka bersama keluarga...haiii....bikin hati pilu...tapi ini lah yang dikatakan perjuangan..walau xsebesar mane tp ia jg dikatakan pengorbanan dan perjuangan demi menuntut ilmu Ilahi...perjuangan melawan tuntutan hati..
moga diri ini kuat...

puasa pertama...ape menu berbuka???

hehehe...oleh kerana aku adl org yg suke memasak merangkap chef dlm blk aku nih...so scr xlgsg menu berbuka adl mengikut citarasa aku...(mjur la dorg xbyk bunyi) hehe...berbuka penuh sederhana...berbuka dengan juadah nasi putih + sambal sardin + telur msk kicap.. plus lg ngn agar2 selasih sbg pencuci mulut n air sirap cincau...hmmm..syukur kenyang perut...puas hati sbb tgk kwn2 mkn...rs berbaloi memasak...

hmmm..2 je ctr utk smlm...utk hari ni..tunggu beberapa ketika nnt...

( tgh pk nk msk ape ) hehehe...

0 comments: