Selasa, 26 April 2011

hujan di pagi hari dan zzzzzzzz

Assalamualaikum dan selamat pagi kawan2...

hurmm...alhamdulillah pagi2 Allah da turunkan rahmat dan nikmat pada kita kan....pagi2 Allah da sejukkan pagi kite ngn ujan yang bagai mencurah2 di ladang gandum..hik..hik..

bile da ujan musti la srnk tp xleh leka taw..bgn solat subuh n x dilupakan bgn tdo 2 baca doa bgn tdo n selawat pada Nabi Muhammad S.A.W...ketiga2 perkara 2 adlh pemutus kepada belenggu Syaitan yang x pernah lelah dan putus asa utk menyesatkan kita umat manusia.

hurmmm...dipetik dr 'pesbuk' nur heliza helmi yang suke bg pesanan bile ujan kte kene la doa sbb antra waktu berdoa yang mustajab adl ketika hari hujan, jadi berdoa lah : " ALLAHUMMA SHOYYIBAN NAFI'AN..." haaa!!cam2 la...amalkan yea...xsusah pon kan...

nak dijadikan ctr mate aku agak merasa mengantuk....heppp!!!tp xley tdo sbb ni waktu aku keje...mak ngn bapak aku pesan bile kte keje tiap waktu kte keje 2 ade nilai nye pada gaji yg kte dpt....jd klu kte gune utk wt mende laen tanpa izin dr org yang menggaji kite,korg sume pon arif kan ape hukumnye......mesti korg akan pertikaikan kan nape berpesbok n ber'blog aku bleh plak....huhu...actually cewah...berspeaking London aku... sbnrnye aku da mntk izin dr bos aku utk bukak mende2 ni..boss aku ok jek n beri izin asalkan keje2 yg dier bg settle...alhamdulillah setakat ni aku dpt lunaskan tugasan aku dgn jayanye...so bos aku xde la marah...cume pandai2 la...jgn la plak amik kesempatan kan....

tlg2 la wt pape keje len klu bos xbg keje...huhu...siram pokok ke,sapu smpah ke,cuci toilet ke...haha...aku ni cepat ngantuk klu xwt keje jd wt2 la cam byk keje....hepp!!suda2...membebel suda ini budak...k berbalik pada isu utama...sebenarnye nak kongsi ngn korg2 tntg sesuatu yang aku baca dr page sorg fb member aku pg ni...harap2 dapat dimanfaatkan dan dikongsi bersama....


pesanan nabi sebelum tidur...1 mnit shj..
pesanan nabi sebelum tidur...1 mnit shj...

Sekadar ingat mengingati.. ...
SEBELUM Tidur Perkara Sebelum Tidur( Tafsir Haqqi )
Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : "Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara, yaitu : ...
1. Sebelum khatam Al Qur'an,
2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir,
3. Sebelum para muslim meridloi kamu,
4. Sebelum kau laksanakan haji dan umroh....
"Bertanya Aisyah : "Ya Rasulullah.. .. Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika?"
Rasul tersenyum dan bersabda : "Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas tigakali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur'an.
" Bismillaahirrohmaan irrohiim, Qulhualloohu ahad' Alloohushshomad' lam yalid walam yuulad' walam yakul lahuu kufuwan ahad' ( 3 x ) "
Membacalah sholawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat.
"Bismillaahirrohmaan irrohiim, Alloohumma shollii 'alaa syaidinaa Muhammad wa'alaa aalii syaidinaa Muhammad ( 3 x )"
Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredloi kamu.
" Astaghfirulloohal adziim aladzii laa ilaaha illaa huwal hayyul qoyyuum wa atuubu ilaih ( 3 x )" Dan,perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka seakan-akankamu telah melaksanakan ibadah haji dan umroh"
"Bismillaahirrohmaan irrohiim, Subhanalloohi Walhamdulillaahi walaailaaha illalloohu alloohu akbar(3 x ) "
Sekian untuk ingatan kita bersama. * Kalau rajin..Tolong sebarkan kisah ini kepada saudara Muslim yang lain.Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orag yang mengajarnya meskipun dia sudah mati....

Sekian sahaja dari saya.....perkongsian buat bersama...

0 comments: