Rabu, 20 April 2011

i'm back !!!!!

assalamualaikum dan salam sejahtera...

berkurun rasa nye x mengadu kt diari maya aku ni..
maklum la dalam beberapa bulan ni aku menempuhi berbagai-bagai fasa dalam kehidupan...
dari status seorang pelajar kepada penganggur kehormat selama hampir sebulan...then baru la aku dapat tawaran untuk memulakan karier aku...cewah,.ayat kan..
aku mula menapak dalam dunia pekerjaan sebagai seorang pembantu perangkaan (N17) huhu siap gred lg...aku keje kt Jbtn Perangkaan Selangor kt Kajang...huhu...wlu keje nmpk sng tp mencabar....jd ku dapat bertahan sebulan lebih je kt situ...
pastu cari punye cari keje len,akhirnye dapat la aku peluang bekerja di Tetuan Ashikin Martini & izzatul yang menjadi tempat aku mencari rezeki smp la saat ni...mengambil masa 10 minit je dari umah aku...huhu...berbaloi la jgk kan...
yang best nye, kt cni aku leh asah2 le sedikit sebanyak mende2 yang pnh aku pelajari tyme kt kolej dulu..xde la berkarat kan...wlu pon aku xleh praktis dlm sivil, skurang2 nya aku da ade value added if nk keje kt bhgn ni kn.pglmn 2 yg pntg...
ditambah lak aku dpt boss yg very kind,adat la kene mrh ckit2 tu...dr c2 la aku bljr utk tidak mengulangi kesilapan yg lepas...its make me not to do d same mistake twice...bak kate pepatah : dont make banana fruit two time...ehehehe...
pe pon aku happy dok keje kt cni cume yg kureng nye bese la about salary...tp xpe bljr bekerja dr bwh kan...asal dpt gaji yang halal..

0 comments: