Isnin, 30 Mac 2009

di mana diriku...

kemana hilangnya diriku yg sebenar
ku tercari-cari di mana
di utara benua
di dasar lautan
di ufuk barat
di timur terbit mentari
tak jua ku temui diriku

aku menjadi bingung
mengapa aku jadi begini
lain yang ku cari
lain pula yang ku temui
redha-Nya yang ku harap
murka-Nya yang ku dapat
mungkinkah ini natijahnya
atas apa yang ku lakukan
selama hari ini

aku telah kehilangan diriku
aku tak mengharapkan
ini semua berlaku
aku buntu
aku telah tersasar
jauh dari landasan
hakikat kehidupan

dimanakah jalan
di manakah landasan
untuk ku jadikan panduan
meneruskan perjalanan

ini bukan diriku yang sebenar
aku tak bermimpi
menggapai cinta dunia
cinta yang penuh kepura-puraan
penuh dengan tipu helahnya
penuh dengan titik nistanya

aku perlu segera mencari diriku
di balik serpihan kaca dunia
untuk ku perolehi permata dan mutiara abadi
kerna dengan bekalan ini sahaja
bisa membuatku tidak malu
bila menghadap-NYA
di pengakhiran waktu nanti....

0 comments: